The Gibb en Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Jos Heiden - WaarBenJij.nu The Gibb en Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Jos Heiden - WaarBenJij.nu

The Gibb en Broome

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

15 Juni 2017 | Australië, Broome

“The Gibb” Part 2

Nadat we onze pizza ophebben lopen we naar de receptie om daar voor een half uurtje WIFI te nemen. We moeten het verslag droppen en een aantal mailtjes bekijken, ook kunnen we direct een teken van leven geven aan de mensen die bezorgd waren :D.

Na een uurtje in de lobby te hebben gezeten lopen we terug naar de keuken om een koud biertje/wijntje te gaan drinken, waarbij tot onze verbazing de bier en wijn gestolen is. We hebben een flauw vermoeden wie het mee hebben genomen, dit omdat we net hiervoor een truck met aboriginals over het terrein hebben zien scheuren(en nee, deze geven geen geld uit aan campings).Het is ‘droog’ gebied hier, dus er wordt geen alcohol verkocht en bijna alle aboriginals (lees 99 op de 100)zijn alcoholverslaafd! Ik begin langzamerhand te snappen waarom de Aussies zelf niet echt zot zijn op deze mensen. Ze doen werkelijk waar heel de dag niets anders dan zuipen en schreeuwen! Ik kan nu vergelijkingen gaan maken met bepaalde volkeren in Nederland, maar ik laat het hierbij aan jullie fantasie over(de mensen die me goed kennen weten precies wie/wat ik bedoel :D).

We zetten wat nieuwe biertjes/ciders koud en gaan alvast beginnen met de voorbereidingen voor een lekkere maaltijd voordat we morgen “the gibb” weer opgaan en weer aan het blikvoer moeten. We maken kip met broccoli, uien/knoflook, courgette en rijst. Even heerlijk genieten nog. Ondertussen kijken we een wedstrijd AFL. Dit is de populairste sport van Australië en is een mix tussen voetbal en rugby(althans zo lijkt het, want ik begrijp de regels niet). Het team dat Daniel support staat in de eerste helft al met 64-4 achter :D, een kleine grijns op mijn gezicht ontstaat wetende dat hij nu vreselijk baalt :D. We eten ons eten op en gaan lekker naar bed. Het is inmiddels toch alweer 19.30u!

De volgende ochtend gaan we om 08.00u eerst nog met een boottocht langs de Geickie Gorge. Een erg mooie tocht waarbij je langs een hoge klif vaart die 180 miljoen jaar geleden nog behoorde tot het Great barrière reef. Hier zijn we ook heel veel zoetwaterkrokodillen zich aan het opwarmen op de rotsen die in het water liggen. Niet zo imponerend als de zoutwaterkrokodil, maar toch wel erg tof! Ook de rotsformaties van Limestone zijn geweldig!

Na de boottocht die ongeveer 5 kwartiertjes duurt springen we de auto in op weg naar Tunnel creek en Windjana Gorge waar we die avond gaan slapen. We rijden eerst nog 60km op een verharde weg tot we de afslag naar Windjana bereiken. Hier laten we de banden weer wat met leeg lopen (dit ivm de scherpe en grote hoeveelheden stenen op de weg) met een apparaat die we hebben gekocht bij de campingzaak. Nu dat we Daniel niet meer hebben(die had werkelijk waar alles) is het toch even spannend.

Het lukt ons en we beginnen de rit van zo’n 80km naar tunnel creek. Na ongeveer 30km is het toch even slikken, we zien een grote oversteek en het water lijkt erg diep. Aan de overkant komt ook net iemand aanrijden die ook stopt en niet in 1 keer doorrijd. Scar besluit te gaan kijken hoe diep de oversteek is. Het is een kleine 30mtr en het water komt bij Scar tot aan haar knieën. De man ziet dit en besluit te gaan rijden, wij doen hetzelfde en het is makkelijker dan gedacht. Nou! We kunnen het dus zelf ook.

Eenmaal bij Tunnel Creek aangekomen trekken we onze waterschoenen(die ik thuis al in de vuilnisbak wilde gooien, maar dit van Scarlett niet mocht doen) aan. De weg en de loop door de tunnel zijn pas 3dgn geopend en dus staat de tunnel op bepaalde stukken nog best ver onder water. De tunnel is werkelijk waar schitterend, de stalagmieten en stalactieten(zo heten ze dacht ik) slaan je om de oren. We zien vleermuizen, spinnen en kleine watervalletjes in de tunnel zelf. Na 750mtr eindig je de loop en kom je terecht in een rivier met geweldige verscheidenheid aan planten! Briljant! Er komt een meneer de tunnel uit die hevig bezig is met zijn camera, hij had het verkeerde pad gekozen verteld die en zijn camera had een bad genomen! Hij kan erom lachen en geeft aan dat hij wel het diepste punt had gevonden van het water :D. Nou, ik weet niet of ik nog zo vrolijk was geweest!

Na alle (wederom) mooie uitzichten verlaten we de tunnel dezelfde weg als dat we gekomen zijn en zetten de reis voort naar Windjana Gorge (30km verderop). We bekijken nog een oud politiestation(waarvan niets meer over is) en arriveren op de camping. Erg groot en goede faciliteiten (je kan er douchen en er zijn toiletten waarbij je kan doorspoelen :D). Het is inmiddels 14.30u, we kunnen het niet laten en besluiten toch al stiekem een kijkje te nemen bij het begin van de Gorge(die we morgen gaan lopen). Het water ligt vol met zoetwaterkrokodillen en het klopt dus dat Windjana ‘de plek’ is om ze te zien! We houden het hierbij en gaan terug naar de camping en wachten tot het donker wordt om terug te gaan.

In het donker zien we de reflecties van het licht via de ogen van de krokodillen, het water ligt echt overvol! Het lijkt ook of ze aan het jagen zijn, want je hoort overal geluiden. We besluiten te gaan eten en lekker naar bed te gaan!

De volgende morgen besluiten we het eens rustig aan te doen en gaan pas om 09.00u wandelen. De track duurt zo’n 2/3 uur en is over de rivierbedding, die tijdens het regenseizoen dus overvol met water is. De wandeling start waar we gisteravond krokodillen zijn gaan spotten en deze zijn wederom van de partij. Ze liggen zich op te warmen langs de waterkant en je kan ze benaderen tot een meter of 4, voordat ze beginnen te dreigen(borrelen van water met hun gehele lichaam). De rotswanden in het begin van de Gorge zijn werkelijk waar schitterend, het zijn oude stukken van het Great bariere reef (380miljoen jaar oud). Ook zie je printen van fossielen in de stenen, deze stammen ook van die tijd.

De loop zelf is niet heel mooi, wel lachen we als Scarlett bij de rivierbedding uitglijd over een stuk modder en direct ten val komt.
We komen een man tegen (bij wat wij denken dat het einde van de loop is) en deze geeft aan dat je nog zo’n 30min rechtdoor moet lopen door een soort van jungle en dan afslaan, de rivier oversteken en dat je dan een schitterend uitzicht hebt over het oude rif. We lopen en lopen en zien maar geen afslag, uiteindelijk zijn we ook al ver verwijderd van de rivier. We besluiten door alle bebossing ons een weg naar beneden te banen naar de rivier om hem aldaar over te steken. Met schrammen aan al onze ledematen bereiken we de we kant en zwemmen over! De man had gelijk je begeeft je op een strand met allemaal oude ‘rif muren’ om je heen :D.

Op de terugweg zien we voetsporen wat van diezelfde man moeten zijn en volgen deze richting de overkant van de rivier weer terug. Scarlett besluit wederom om in de modder te gaan liggen doordat haar voet deze keer blijft vasthangen. De afslag was al direct in het begin blijkt uiteindelijk, na 5min wandelen. De man had dus overdreven! (Ook al wat ik ongeveer in mijn hoofd had omdat de vrouw die hij bij zich had zo’n 200kilo woog en naar mijns inzien nog nooit een trail had gelopen).

In de middag frissen we ons lekker op onder de douche en eten rond 15.30u. Dit zodat we lekker de zonsondergang kunnen gaan bekijken in de Gorge met de krokodillen. We nemen een drankje en snackje mee en genieten alhier! :D In de nacht blijken ze ook bomen om te zagen op de camping! Er is 1 vent die vreselijk snurkt en de hele camping wakker houdt. Bizar! Hij zou het van je winnen Padre!

07.00u zondagmorgen willen we vertrekken vanaf de camping naar Bell Gorge, de laatste trip op “the Gibb”. Ik stop mijn sleutels in het contact en draai deze om, geen reactie! De accu is wederom leeg en wij hebben dit keer geen domme dingen gedaan! Er staat een vrouw bij een auto naast ons, ik vraag of ze kan helpen. Ze roept haar man en zoon(inmiddels 40 en nog steeds reizend met zijn moeder) erbij! De zoon vraagt of wij Nederlanders zijn, omdat hij dacht dit te horen toen we met elkaar aan het praten waren. Ja dat zijn we! Waarop het vrouwtje ineens plots Nederlands begint te praten. Deze mevrouw is dus geëmigreerd net na de oorlog en heeft haar leven hier opgebouwd. Gelukkig lukt het ze om de accu weer aan de praat te krijgen en we bedanken ze ten zeerste!

We vertrekken richting Bell gorge. De weg erheen is prima te doen, misschien wel iets te makkelijk. Op een gegeven moment verlies ik mijn concentratie en pak ik wat stenen die ons uit balans brengen, de auto slipt weg en dreigt te gaan kantelen. Met wat professionele moves(meer geluk dan wijsheid) krijg ik de auto na zo’n 4 zwaaien weer recht en kunnen we de weg vervolgen! Beide ernstig geschrokken lachen we het weg! Mijn benen willen even niet meer. Stel dat… Bah! Dit was toch best wel eng en spookt de hele rit nog door onze hoofden heen! Ook de rivieren die we moeten versteken helpen hierbij niet mee!

Uiteindelijk komen we aan bij Bell gorge, wat een rit! We zijn beide blij vaste grond onder onze voeten te hebben! De loop is er 1 van 2u (heen en terug). Na 10min komen we al aan bij de zijkant van de waterval en de Gorge, wat een prachtig ding! De grootste Gorge die we tot nu toe hebben gezien, hij blijft maar doorgaan en doorgaan! We genieten en blijven hier een paar uur hangen en zwemmen. We nemen ook een duikje van een rots af :D. Hierna is het klaar en rijden we nog een stuk terug! We zijn op de camping waar we met Daniel, Ally en Grace ons laatste nachtje op ‘the Gibb’ samen hebben gedaan!

We komen bij van de helse rit en de slopende dag met een biertje (koud geworden door de airco) en gaan hierna lekker koken en naar bed!
De volgende ochtend de laatste kilometers op ‘the gibb’(125km) wat een weg en wat een avonturen! We nemen alles nog is door en met een zucht verlaten we de weg. In Derby pompen we de banden op en tanken we voordat we richting Broome (220km verder) vertrekken. We hebben inmiddels al 8000km met de Nissan gereden en op wat kleine haperingen na gaat het prima!

We komen in het begin van de middag aan in Broome na een saaie weg ernaar toe. We gaan langs het infocentrum en nemen wat folders mee. Hierna gaan we op zoek naar een camping, we komen terecht bij Roeback Caravan park. Dit is de goedkoopste (30$ per nacht en de 7e nacht gratis) en ziet er prima uit! We blijven dus voor 7 nachten, dit omdat we een aantal dingen willen zien die alleen door het tij(dinosaurusafdrukken op 9 Juni) of door de volle maan(staircase tot he moon op 10 en 11 Juni) zichtbaar worden.

De auto krijgt een welverdiende spoelbeurt op de camping in de wasstraat(ook al moet je het zelf doen en met een tuinslang en wat doeken :D). We huren ook een koelkast zodat we weer alles lekker koud hebben en de versproducten ook echt vers kunnen houden!
Na dit alles is het tijd voor boodschappen, we slaan weer van alles in en keren terug op de camping met de gedachte dat we deze avond taco’s gaan maken. We besluiten om nog even naar het strand te gaan lopen dichtbij de camping en daar een drankje te gaan doen.

Al lopend over de camping horen we een schreeuw: Josh! Het is een bekende stem! Het is ally. Ze zouden vanochtend eigenlijk al zijn vertrokken vanuit Broome echter was Ron(een man waarmee ze reisden voor wij hun ontmoet hadden) ziek en hierdoor bleven ze een dag extra in Broome. Wat een toeval weer! We wisselen de avonturen uit onder het genot van een aantal biertjes. De taco’s zijn ingeruild voor chippies en dipsaus. Ook gracie vind het leuk ons weer te zien en laat vooral Scar niet met rust!

De volgende ochtend wakker geworden met hoofdpijn, Bah! Vervelend zo’n kater! We gaan nog even langs om gedag te zeggen en vertrekken dan richting het strand. Eerst nog even langs het infocentrum. Hier worden we geholpen door Martine, een Belgische die opmerkt dat we uit Nederland komen en ons daarvoor wat leuke tips meegeeft die ze officieel niet mag geven van ‘the government’. Hierdoor belanden we die ochtend op Reddell beach, een afgelegen strand waar haast niemand komt. Waar het oranje(van de zandrotsen) het blauwe(van de turquoise zee) en het witte(van het zand) ontmoet. Ernstig mooi en heel relaxed! We zien zelfs een schildpad in de zee voorbij zwemmen.

In de middag is het tijd om de Taco’s op te eten, ze smaken heerlijk! Hierna doen we een wasje op de camping. We gaan nog even wat winkels bekijken in het centrum voordat we gaan genieten met een chipje van de zonsondergang bij Cable beach(nummer 3 van mooiste stranden ter wereld). Een hele mooie afsluiter van de dag. In het donker rijden we terug naar de camping en pakken een douche en gaan lekker slapen!

In de morgen doen we lekker relaxed, we gaan naar de bibliotheek(waar de wifi 10x beter is dan op de camping) en sturen wat berichtjes naar familie en vrienden. We verlaten de bieb en gaan naar Gantheaum point. Een punt waar je (als het tij laag genoeg is) dinosaurusafdrukken kan zien. Ook vanaf dit punt heb je een geweldig mooi uitzicht op Cable beach. Hierna gaan we naar het strand zelf, Cable beach!

Bij dag nog mooier dan bij zonsondergang. Het water is zo mooi blauw en het strand zo mooi wit, echt bizar om te zien! Even lekker bakken in de zon! Hierna doen we wat boodschappen en brengen deze naar onze eigen koelkast op de camping. De zonsondergang bekijken we deze keer vanuit het meest Westelijke punt van Cable beach(het strand is 22km lang), waar je met de auto op het strand mag rijden. Erg mooi zo met onze Nissan en de zonsondergang! Hierna lekker naar de camping, garnalen met knoflook(in olie) en brood eten :D.

In de morgen wakker geworden, Scar ligt dan nog te slapen. Ik drink eerst heerlijk een bakje koffie en begin dan te beseffen dat ik toch is wat aan sport moet gaan doen. Dus ik besluit om maar eens te gaan rennen, want ja wat is er mooier dan rennen langs het strand wanneer de zon opkomt met een temperatuur van zo’n 15graden! Het worden 5km in totaal, zonder te stoppen. Deze loop ik nog is in 25.30, ook niet slecht na zo’n lange tijd. Hierna lekker douchen en Scar wakker gemaakt.

We gaan vandaag langs een elektro-zaak, onze Accu laten testen. Uit de test blijkt inderdaad dat de accu nog maar voor 1/3 werkt en dat hij erg verouderd is. Dan maar een nieuwe erin! We vervangen ook direct de antenne voor ons bereik met de UHF(walkietalkie), want deze was ook afgebroken en aan vervanging toe. Nu we toch zo met de auto bezig zijn, besluiten we hem ook eens van binnen goed schoon te maken! We stofzuigen en poetsen ons gek! ‘The gibb’ heeft ons nu eindelijk verlaten!

Hierna gaan we weer lekker naar het strand (Cable beach) en gaan even lekker relaxen. Alleen het relaxen lukt me niet, omdat ik wederom last heb van mij kies(iets wat ik al een tijdje heb hier in Aussie, maar nog nooit aan iemand(behalve Scar)verteld heb). Het is erg gevoelig en het lijkt of er een gaatje aan de bovenkant van mijn kies zit, Scar geeft aan een donkere rand te zien en denkt dat het best wel eens zou kunnen zijn. Met dit in het ahcterhoofd wil ik toch even naar de tandarts. We komen om 13.15u aan en kunnen om 14.30u al geholpen worden, wat een service! Ook de prijs valt me reuze mee, een consult is zo’n 50euro.

Om 14.30u kom ik met bibberende benen de tandartspraktijk binnen gelopen, waarop direct een vriendelijke man mij tegemoet loopt en zegt: You must be Josh! Hij begint direct te vragen wat het probleem is en we gaan richting de kamer. Alles ziet er precies hetzelfde uit als in Nederland! Hij neemt een kijkje en laat Scar ook meekijken, het donkere vlekje wat Scar zag en waar het pijn doet is een schaduw en geen gat! Gelukkig, ik ben weer blij! Hij begint een uitgebreid verhaal van 10min en legt alles tot in zijn puntjes uit, het is waarschijnlijk allemaal terug te roepen op mijn gevoelige tanden in combinatie met de kut tandenborstel die ik van het Erasmus MC heb gehad :D.

De tandarts vraagt ook naar ons avontuur en we zeggen dat we willengaan werken. Hij zegt dat ik moet gaan solliciteren in Derby, omdat ze daar verpleegkundigen zoeken. Die willen vast wel een sponsorship voor je betalen en dan kan je voorgoed hier blijven, geeft de tandarts aan. Hmm, denk niet dat iedereen dit zo leuk zal vinden..

Na het tandartsenbezoek gaan we direct een nieuwe tandenborstel kopen en gaan hierna lekker onze warme maaltijd (Garnalen met broccoli en courgette) opeten. We verhuizen daarna naar Cable beach om nog wat van de zon op te vangen en lekker te genieten van de zonsondergang(die deze keer wordt belemmerd door een aantal wolken!). Hierna terug naar de camping, waarbij op het strand naast onze camping een avondmarkt is. Heerlijke eettentjes (vooral Thai’s en Indisch) en wat gezellige kraampjes. We eten ons buikje rond en gaan hierna lekker douchen en slapen.

In de ochtend gaan we richting het strand(Cable beach) en blijven daar lekker tot en met de middag hangen. We hebben besloten dan warm te eten, omdat in de avond de dinosaurusafdrukken zichtbaar zijn. We maken een heerlijke verse kipsalade! Hierna vertrekken we richting de afdrukken, ook hier is het stervensdruk! We parkeren onze auto met moeite ergens langs de weg(zal vast niet mogen) en gaan zsm naar beneden. Er zijn al mensen die er 2 hebben gezien, deze wijzen ons naar de plek. Echt heel vet om ze in het echt te zien! Het tij is bijna op zijn laagst, maar verder worden er geen nieuwe afdrukken door iemand gezien! Helaas! Zaterdag en Zondag is het tij nog lager, maar dan is ook de Staircase to the moon. Moeilijke keuzes te maken dus!

Na de dinoshow gaan we lekker een pizza halen bij domino’s en nemen deze mee naar de camping. We kijken het eerste uur van de film Australia (die we van Daniel gehad hebben) en besluiten dan te gaan slapen(de film duurt 3uur en het is al 21.00u! :D). Doodop zijn we! :D

In de ochtend langzaam aan gedaan en naar de markt gegaan(elke za-zo), echter waren er precies dezelfde kraampjes als de donderdagavondmarkt! Dus niet veel nieuws te zien, we houden het dit keer bij een Smoothie en vertrekken richting het strand. We gaan lekker op het gras(wat uitkijkt op Cable beach) liggen. Hiervoor zijn we nog even langs de oude Jetty gegaan en hebben het mamgrovebos nog bekeken. Supermooi!

Ik ben begonnen aan een boek genaamd: You! Een thriller met een psychopaat in de hoofdrol, heerlijk! Ik begin echt oud te worden :( Echter is het boek in het engels, dus zeker weer goed voor de woordenschat! Ik vlieg er werkelijk waar doorheen. Scar heeft een engels boek genaamd: Dear Scarlett. Een passende titel zal ik maar zeggen.

In de middag nog even gedoucht en een drankje gedaan voordat we naar het Mangrovehotel zijn vertrokken om de staircase tot he moon te zien(18.07u)! We komen aan om 16.30u op het grote platform van het hotel en het is er stervensdruk! We sluiten achteraan de rij aan(soort bioscoopvoorstelling met de opstelling van de stoelen).
Na een tijdje komt er een Frans koppeltje naast ons zitten, we drinken en kletsen wat met hun. Ze geven ons leuke tips om in het Westen te zien/doen, aangezien hun vorig jaar in Perth een hele tijd zijn gebleven!

Eindelijk begint de show, de maan komt langzaam op en iedereen schiet van hun stoel af. Het is nog net geen duw en trekwerk wat er verricht wordt, maar het scheelt niet veel! Zelf klim ik op een verhoging achterop 1 van de bankjes die vooraan staan! Mensen met Ipad’s en iphone’s proberen foto na foto te maken en dat voor 10min lang, dit allemaal zonder succes! Er is geen licht dombo’s, dus rot aub op met je nepcamera’s en maak ruimte voor de echte! Helaas krijg ik ook niet het beeld wat ik wil ook, omdat ik mijn camera niet op een statief of iets dergelijks kan plaatsen. Dan maar niet! We genieten intens van het fantastisch mooie moment! Hierna gaan we nog samen met de Fransen naar de nachtmarkt(weer dezelfde kraampjes) en eten allebei een gerecht van de Thai en als afsluiter verse donuts. Hierna terug naar de camping en kijken we het 2e gedeelte van de film Australia.

Deze ochtend gaan we voor de laatste keer naar het strand in Broome! Eerst nog even een wasje! We kiezen voor het afgelegen strand genaamd: Reddell Beach. Het is hier heerlijk en we vermaken ons door met hermietkreeften te spelen, een boek te lezen en af en toe is wat te zeggen tegen elkaar. We vertrekken hierna richting de camping om ons wasje op te ruimen, nog wat boodschappen te doen en een lekker drankje te doen.

We hebben besloten toch nog een keer de staircase tot he moon te zien! Dit doen we dan nu op een andere locatie(Towns beach) hopend op een betere foto! Helaas moeten we de dinosaurusafdrukken laten voor wat ze zijn! De staircase is ook niet wat het moet zijn, dus trakteren we ons hierna op een lading aan voedsel van de avondmarkt! Verse donuts inclusief. Hierna kijken we het laatste deel van de film Australia af en gaan lekker slapen! Het was een heerlijk weekje Broome, even bijkomen en bijtanken! :D

• 15 Juni 2017 - 07:33

Gerda:

mooi verslag weer. Zeker leuk om zo met jullie mee te beleven! Gelukkig een goede afloop van het slipincident.

• 15 Juni 2017 - 10:17

Padre:

Hee Skatjes,

Weer een meeslepend verslag! Well done! Dat engeltje op je schouder moet je niet verjagen. Ik bedoel alle geluk dat jullie niet omgekanteld zijn met de Nissan. Lijkt mij dan moeilijk rijden in de outback. Vooral lastig alles ondersteboven te zien. :-)

Over de aanbieding om als verpleegkundige te gaan werken houd ik wijselijk mijn mond en ga stil in een hoekje zitten totdat er niet meer over gesproken wordt. ;-)

NB Bij ons op het werk krijgen meestal daklozen, verwarden en verslaafden (soms een Aboriginal) een tandenborstel bij gebrek aan ADL artikelen. Vraag mij dus af hoe jij aan deze tandenborstel bent gekomen ;-) Dakloos en verward daar kan ik mij in vinden, maar, verslaafd? Graag even aangeven waaraan!

Wel, prachtig stel, wederom weer ***dikke liefde*** van Padre en schoon-Padre

Take care and enjoy!

• 15 Juni 2017 - 18:46

Annelies:

Ha lieverds,
    Wat hebben jullie al veel kilometers en mooie ( en minder mooie) avonturen achter de rug.
    Het was weer een genoegen om te lezen en mee te genieten.
    Ga zo door met al die mooie belevenissen en maak er mooie herinneringen van.
    Dikke kroel voor allebei XXXX

• 17 Juni 2017 - 14:10

Astrid Schotte:

Hoi Jos en Scarlett,

Ik hoorde van je moeder dat ik jullie reisavontuur kan volgen.
    Prachtig geschreven en wat zijn jullie aan het genieten.
    Als je het goed vindt blijf ik jullie avonturen volgen, kan ik er lekker met je moeder over praten.

• 17 Juni 2017 - 19:48

Jose:

Hij blijft leuk, vooral omdat het ook allemaal zo belastend klinkt als jij het verteld (ondertussen is dit natuurlijk gewoon zwaar vakantie, maar dat terzijde). Wanneer gaan jullie onder zee? Kan niet wachten!!! Kus je (schoon)zuster en nichtje!!!

• 19 Juni 2017 - 10:49

Jack:

Wat een lekker verslag weer zeg, lekker even de batterij opgeladen in Broome en nu weer door.
    ben blij dat jullie Broome heelhuids hebben bereikt.
    vind het sowieso al knap dat je nog geen schade heb gereden... die Astra van je zag er natuurlijk niet uit met al die schade... ach wat dat betreft ben je net een vrouw :)

Geniet van al het moois wat nog komen gaat en spreek jullie snel weer !!

• 19 Juni 2017 - 12:42

Mary Zwaan:

Wat een avontuur weer, angstig hoor met de auto bijna om. Niet gaan doen hé daar blijven. Gewoon lekker die twee jaar volmaken en dan weer terug hihi. Veel plezier maar weer. xx