Werk, walvissen, vakantie :D - Reisverslag uit Perth, Australië van Jos Heiden - WaarBenJij.nu Werk, walvissen, vakantie :D - Reisverslag uit Perth, Australië van Jos Heiden - WaarBenJij.nu

Werk, walvissen, vakantie :D

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

16 Juli 2017 | Australië, Perth

Carnarvon

De hele nacht was verschrikkelijk! 1 tent naast ons slaapt een man die snurkt, niet normaal! Ik wordt continu wakker van hem, ondanks 2 slaappillen lukt het vrijwel niet om te slapen deze nacht! Vreselijk chagrijnig(sorry Scar) vertrekken we van de camping.

We komen rond 10.00u aan in Carnarvon op zaterdag, onderweg zijn we al langs wat boeren gereden en bij 1 boer zijn we gestopt om te vragen voor werk. Echter was er niemand aanwezig dus zijn we verder getrokken. We komen aan in het centrum, waar als gewoonlijk op een zaterdag een marktje is. Hier staan ook boeren die fruit ed verkopen en we trekken de stoute schoenen aan en vragen een vrouw om werk. Nee! Helaas! De volgende dan, misschien meer geluk.
Deze dame heet Jo en heeft net 10 minuten eerder 2 mensen aangenomen. Maar ze verteld dat ze een Zuid-Koreaan en een Fransman heeft werken die niet eens Engels konden praten en dat ze van plan was schoon schip te gaan maken. Misschien heeft ze wel werk voor ons, we mogen ons donderdag op haar boerderij melden. Wederom weer een gevalletje van pech!

We kopen wat fruit en vertrekken op zoek naar een camping, we vinden er snel 1 en de jongedame achter de balie geeft ons ook nog wat tips mee voor werk te zoeken. We gaan bij de boeren op de boerderij langs, spannend! En alsof het al niet spannend genoeg is, staan er bij veel boerderijen borden met: No, work! No, backpackers! Please don’t come in! Keep out! Nou we wagen een poging bij 2 boeren, maar beide hebben niets in de aanbieding! Het wordt moeilijker dan gedacht!
Ook sporen we Gumtree af(soort marktplaats), we reageren op een aantal jobs(voornamelijk bij een roadhouse achter de kassa). We horen niets terug.

We laten het hierbij en gaan lekker voor het eerst sinds 3 weken weer is aan de alcohol. We kopen een goedkope zak met wijn (5liter voor 20$) en gaan aan de zuip na een vermoeiende dag. We maken ons lekker wat hamburgers en gaan hierna nog even chillen voordat we onze tent in duiken! Hopen op eindelijk is een rustig nachtje, na 3 klote nachten!

De nacht was prima en het slapen ging ook erg lekker echter blijft het werk nu rondspoken in mijn hoofd. In Coral Bay hadden we een advertentie gelezen dat ze op zoek waren naar een schoonmaakkoppel. Achja, als we toch al onze grenzen verleggen dan deze ook maar! We bellen op, maar ook hier geeft Michelle(de baas van het caravanpark) aan dat er net een koppel voor ons is geweest en deze vandaag langs zouden komen om hun besluit bekend te maken. Ik vraag of ze het ons wil laten weten zodra ze zijn langsgekomen. Ja, helaas ze nemen de job! Echter geeft Michelle aan dat in Augustus er wederom een plaatsje vrij komt en als we geïnteresseerd zijn onze CV’s moeten opsturen. Na wat heen en weer gemail spreken we af om woensdag langs te gaan bij Michelle, alles klinkt positief.. fingers crossed!

Hierna gaan we nog langs een oude jetty en nemen daar een flinke kop echte Italiaanse koffie :D. Net voordat we aankomen krijgen we een smsje binnen met de vraag:

V: Would you both be interested in a cash job?
J&S: Yeah we can do that! What are you offering?
V: I’m doing a amateur short movie and looking for a couple to do a love scene. Will be approx 2 hrs work paying 600$ in cash
J&S: If you mean a adult/seks movie, no thanks we are not interested in that kind of thing
V: No no it’s a pure romance seen no nude no seks lol sorry i should have explained more
J&S: Ok! Then we can listen to what you have to offer. When? Where?
V: Can I call you tomorrow i’m about to board a flight.

Oke! Wat moeten we hier nu van denken.. erg vreemd! We denken dus serieus dat hij ons aan het aftasten was nadat hij onze foto op gumtree had gezien. We hebben een advertentie geplaatst met de vraag of iemand werk in de aanbieding heeft, blijkbaar dus in de seksindustrie :D. We lachen er beide om! Toch een leuk compliment :D

Na de jetty gaan we naar de camping zoeken nog wat op internet voor werk en eten heerlijk vers(niet door ons :P) geplukte avocado’s. In de avond eten we een pizza(4kazen) met een heerlijke salade van tomaat, avocado, selderij en paprika en ijsbergsla. Hier ontmoeten we 2 Duitsers, het is erg gezellig en we lachen wat af met die gasten. Deze jongens hebben wel werk en zijn elke dag knetterstoned als ze gaan werken! Een echt goede sollicitatieprocedure kennen ze hier blijkbaar niet !:D Na een tijdje houden hun het voor gezien en wij ook, lekker slapen!

Maandag.. nog 2 dagen tot ons gesprek met Michelle waarvoor we beide erg zenuwachtig zijn. Voor de vorm gaan we in de ochtend nog langs een jobagency, want jaa stelt dat we niet aangenomen worden.. Echter geeft deze dame ons ook 0 op rekwest, geen werk, zeker niet in de winter wanneer alle boerderijen vrijwel niets meer produceren! De rest van de dag vullen we met wat kleine dingentjes, vooral veel eten! We kopen een teenring voor Scarlett als cadeau voor haar aankomende verjaardag(ik kon gelijk de rest van de dag niets meer fout doen, jeeej!). Ook hebben we ontdekt dat we via Whatsapp kunnen bellen, erg lang kunnen bellen, zonder veel mb’s te verliezen en met goede verbinding! Dit doen we dan de rest van de middag + een klein middagdutje omdat werk zoeken vermoeiend is :D. In de avond maken we een variatie van Chicken Tonight sate en gaan hierna lekker slapen!

Dinsdag.. Nog zo’n dag om op te vullen naar woensdag.. We gaan voorzichtig terug richting Coral Bay. We gaan langs de blowholes en red bluff(een mooi uitkijkpunt). Ze noemen de blowholes zo omdat de zee hier tegen de rotsen aanklotst en op deze manier er water omhoog schiet door de vormen van de rotsen. En ja, alsof we het weer precies hebben getimed hebben we de zon in zijn perfecte stand(waardoor je de regenboog ook in het omhoog schietende water ziet) en is het getij dusdanig goed dat er grote hoeveelheden water omhoog worden gespoten.

We kijken er met genot naar, totdat ik iets in water zie. Een aantal zwarte vlekken die net als de blowholes water omhoog schieten.
Jos: Scar, het zullen toch geen walvissen zijn?
Scar: Nee joh, het zijn vast rotsen die wat verder in de zee liggen.
Jos: Okee, jammer!
Net hoe we weg willen lopen vraagt een man of we de walvissen ook hadden gezien. Toch wel! Hij wijst nogmaals naar ze en jahoor ze bewegen, zwemmen op de kust af. 1 springt erg mooi omhoog en we kunnen zijn gehele witte onderkant zien! Geweldig! We rennen met onze camera erop af en schieten een foto of 100. De walvissen trekken weer verder en we besluiten ze met de auto te volgen. We rijden vooruit en rennen dan weer naar de kustlijn, dit spelletje gaat zo ongeveer een uurtje door. Hierna vertrekken de walvissen naar dieper water en wij richting Red bluff.

Wat een klote weg.. wederom! We arriveren na 1 uur rijden en het is weer geweldig! Direct bij aankomst spotten we wederom een walvis! De uitkijk bij de red bluff is geweldig! Wederom het contrast van het rode met het blauwe en het groene! Bizar! We lunchen hier en rijden rustig terug. We gaan wat kilometers richting Coral Bay maken zodat we morgen niet al te ver meer hoeven! Onderweg langs de kust zien we nog vele walvissen, waarvoor we ook iedere keer weer stoppen en foto’s maken :D. We komen rond 17.00u aan op een gratis camping zo’n 90km voor Coral Bay en gaan hier lekker slapen. Wachtend op de dag van morgen en fijn dromend over de mooie walvissen!

Woensdag! De dag! Ik ben om 05.00u al wakker en kan niet meer slapen van de spanning(van wie zou ik dat nu hebben:D). Rond half 8 vertrekken we richting Coral Bay, rond 08.45u komen we hier aan. We moeten ons nog een uur vermaken. Dan maar even opfrissen in het toilet, tandjes poetsen, even omkleden, wat deo spuiten om onze geur te maskeren en nog even een strandwandeling!

Om stipt 10.00u lopen we binnen, nog geen Michelle. Oke, dan wachten we even buiten. Na 10 ernstig lange minuten komt ze dan naar buiten toe. De vriendelijkheid straalt er vanaf. En zoals Scarlett al dacht is het geen jobinterview, maar zijn het de voorwaarden die besproken worden! We zijn dus aangenomen vraag ik na een aantal uitgesproken zinnen vanaf haar kant. Ja! Antwoord ze. Geweldig, we hebben een baan en dat op een droomlocatie. Nog net geen droombaan, maarja als schoonmakers/klusjesmannen gaan wij vanaf 9 Augustus aan de slag op People’s Caravan park. We krijgen onze eigen accommodatie die van alle gemakken voorzien is(een groot queensize bed, keuken, eigen douche, airco, linnengoed en serviesgoed). Het salaris is goed en de uren de we krijgen 25-35u(waarschijnlijk 35u omdat het druk is) per week zijn ook prima! We zijn beide erg blij en zelfs al het papierwerk wat moet worden ingevuld gaat zonder slag of stoot!

We besluiten dat we het mogen vieren en kopen wederom een 4liter zak wijn! Goedkoop en lekker, prima combo! We gaan nog even wat strandhangen op het strand wat dalijk ons strand wordt en besluiten hierna wat kilometers te gaan maken richting wederom Carnarvon. Hier gaan we morgen nog wat bankzaken regelen wat betreft onze baan en dan trekken we nog wat meer zuidelijk naar Sharkbay toe. We rijden nog 200km en houden het om 17.00u voor gezien en slapen op een heerlijke gratis camping zo’n 50km verwijderd van Carnarvon.

06-07-(1990) Is er een mooi wondertje op de aarde gekomen. Ze heet Scarlett Rachel Ginette Zijlstra en is mijn vriendinnetje! Dat moet gevierd worden. En hoe anders kunnen we Scarlett blij maken dan met eten! Veel eten, lekker eten! Een chocoladetaart met karamel dan maar, wat chocolade koekjes en wat flensjes. Alleen wil dat laatste niet lukken omdat het te winderig is voor onze gasbbq! Achjaah dan maar de taart als ontbijt :D. We wachten in Carnarvon tot de bank opengaat om een pensioenaanvraag te doen(moet voor werk) en vertrekken hierna richting Shark bay.

Op de weg is er vrij weinig te beleven en Scarlett heeft eigenlijk een vrij saaie verjaardag. We rijden zo’n 400km en arriveren in Shark bay. We boeken een camping en gaan lekker uit eten met het geld dat Pa en Ma ons hebben gestuurd. Nogmaals, Scarlett houdt van eten dus gaan we voor het buffet waaruit ook gekozen kan worden. Lekker veel opscheppen! Het is heerlijk en we proppen ons werkelijk helemaal vol! Op de camping aangekomen kunnen we allebei geen boe of bah meer zeggen en vallen in een food coma.

De volgende ochtend is het tijd om naar Monkey Mia te gaan(25km rijden). We moeten hier om 07.45u zijn, omdat ze dan de wilde dolfijnen gaan voeren. De dolfijnen worden niet vastgehouden in een kooitje, maar worden 3x daags een beperkt portie vis gevoerd. De rest moeten ze zelf verzorgen. En alsof ze willen laten zien dat ze dat kunnen, laten ze een jachttechniek aan ons zien waarbij ze met zijn allen de vis naar de kant verjagen! En ja hoor, ze hebben de vis! Het zijn mooie en vooral intelligente beestjes! Het voeren zelf is erg commercieel en trekt ons totaal niet, dus we blijven op een afstandje staan kijken.
Na de 3x voeren besluiten we dat het genoeg is en lopen we langs het strand.

Een kanotour(selfguided), iets wat Scarlett echt vreselijk vind maar de plek (Francois Perron NP) trekt ons beide toch wel erg aan. We doen het! We worden gewaarschuwd dat we waarschijnlijk geen haaien, dolfijnen, zeekoeien zullen spotten omdat het water hier te koud is(15graden celsius). Mogelijk zien we wel een schildpad. We vinden het prima en willen de mooie rotsformaties van dichtbij zien! Na een half uur peddelen komen we op een mooie plek aan, meren hier aan en doen een loopje. We zien hier een aantal baardagamen(heb ik vroeger ook gehad in Nederland), maar verder is het vrij rustig. Dan maar genieten van de mooie kleuren combinaties van de rode rotsen, het blauwe water, het witte strand en de groene bomen! Schitterend! Nog een half uur verder en inmiddels aardig vertiefd van het roeien komen we aan op onze eindbestemming, Shark nursery! Zoals gezegd, geen haaien. In de zomer stikt het ervan, vertelde de man die ons de kano’s verhuurde. Je kan er dan wel 200 tegelijk zien en hiermee in het water staan. Nou meneer, we gaan dichtbij wonen. Dus we komen zeker weten terug!

De weg terug is hels en beide zijn we kapot, we reageren het lekker af op elkaar en zo is het ook nog eens geweldig gezellig aan boord. Als we er zijn geven we elkaar een dikke zoen en hebben we onze workout weer gehad voor vandaag. We gaan naar de camping en eten de restjes eten(aardappeltjes, maiskolven en ananas) op. Hierna lopen we nog door de stad op zoek naar een vermeende autorace, maar deze vinden we niet! We zien we een kermis met 7 kraampjes, hier zijn we binnen 30seconden doorheen. Terug naar de camping en lekker slapen dan maar!

Een ochtendje lekker rustig aan doen, we wassen onze kleding en maken eindelijk de beloofde flensjes, heerlijk! Wij maken ons klaar voor dagje autoracen. Dit begint al vanaf 10.00u. We gaan er uiteindelijk om 11.00u heen. Wat een geluid! Het is dus een rondo met modder waarbij de auto’s al driftend de bochten moeten maken. Supervet om te zien met een lekker biertje in de hand en zelfs Scarlett vermaakt zich hier de gehele dag(duurde tot 16.00u). We eten hamburgers, hotdogs, patatjes en drinken dus ook bier :D. Een hele happening voor de lokale mensen en erg leuk voor ons om eens zo’n sportevenement mee te maken!
Hierna besluiten we van het overige geld van Pa en Ma uit eten te gaan bij de pizzeria, echter komen we bedrogen uit als het alleen maar een afhaal blijkt te zijn. Verdrietig laten we het hierbij en we maken we een maaltijd op de camping, rijst met paprika/ui en asperges! Met onze niet goed gevulde buikjes gaan we slapen!

Zondag, de laatste dag in Sharkbay! We gaan in de ochtend naar een markt toe en halen daar 3 boeken(thrillers) om in de avond lekker te lezen.. Hoor mij nou! We blijven de rest van de dag even lekker hangen op de camping, eten wat, doen een spelletje kaarten, bellen met wat vriendjes/vriendinnetjes en lezen dus een boekje. In de avond besluiten we lekker ovenfrietjes met kipballetjes(ook uit de oven) te eten en ondertussen kijken we in de volle en gezellige kampkitchen naar wat AFL(nummer 1 sport in Aussie). Na het eten en de wedstrijd gaan we lekker slapen, morgen weer een lange rit voor de boeg!

We beginnen de ochtend vroeg, net als normaal en om 8.30u zijn we al vertrokken vanaf de camping. We gaan nog even langs wat Lookouts(waarvan Eagle’s bluff veruit de vetste is)op weg naar de uitgang van sharkbay. Helaas zie je bij Eagle’s bluff(waarvan je vanaf een cliff op het doorzichtige water neerkijkt) ook pas in de zomer de haaien zwemmen, dus nog een reden om terug te komen! Hierna naar shell beach 1 van de 2 stranden op de wereld die volledig uit kleine(witte) schelpjes bestaat. Het water is hier 2x zo zout als normaal en daarom gedijen de mosseltjes in de schelpen er prima! Het is er prachtig, zo wit :D. Ik kan het niet laten om een likje van het water te nemen :P, jammie! Verder bekijken we bij hamelin pool stromatolieten, s ’werelds oudste fossielen(3,5biljoen jaar oud). Hieruit zou al het leven ooit zijn begonnen..

Na al deze plekjes bezocht te hebben rijden we richting Kalbarri, de rit is zo’n 450km en dus erg lang! Net voor het stadje van Kalbarri, ligt het national park. Ze zijn vanaf november al aan de weg bezig daar en deze zou in Juli klaar zijn, echter blijkt dat nog niet zo te zijn(op internet gelezen). We rijden langs het eerste stuk van het park, deze is wel begaanbaar! Alhoewel hier niet de 2 meest spectucalaire lookouts/walks zijn is het toch mooi meegenomen. We nemen een kijkje bij Hawk’s head en willen hierna naar Ross Graham lookout.

Aldaar zie ik een ranger lopen en vraag aan hem wanneer de weg nu eindelijk klaar is. Voorlopig niet, maar de 2 lookouts mogen vandaag wel bezocht worden doorde toeristen, dus ik zou maar opschieten als ik jullie was! Zonder de laatste lookout te zien, springen we in de auto op weg naar Nature’s Window en Z-bend! We komen rond 15.15u aan, precies op tijd om snel de 2 lookouts te bezoeken. Het was het haasten dubbel en dwars waar. Nature’s window is zo bizar! Een van stenen gevormd raam waardoor je heen kan kijken, hierbij is het uitzicht adembenemend! We hebben dus wederom geluk dat we het kunnen zien, de volgende keer is pas het volgende weekend dat hij opengaat..

Na al het gehaast en ge-ren gaan we naar een gratis camping, althans 1 gratis campingplekje want meer is het niet. Het is erg afgelegen en als we daar worden vermoord zal niemand wat merken! We slapen lekker in de auto, want het gaat vannacht regenen! Jaa, regenen! We eten noodles, lezen nog wat en sluiten om 19.00u vermoeid maar voldaan de ogen!

Het heeft de afgelopen nacht met periodes flink geregend, erg flink! Het miezert in de ochtend nog wat na als we vertrekken richting het stadje van Kalbarri. We gaan naar het infocentrum om een tour met de walvissen te boeken. Echter de volgende morgen is er geen plaats meer, ze schrijft ons in voor de middag. Hier zijn we voorlopig nog de enige 2 en ze hebben minimaal 8 mensen nodig. Dus wederom afwachten.

We gaan alvast een campingplekje zoeken en komen uit bij een paardenrange, erg leuk en niet zo smerig als je zou denken dat het is! We bezoeken meerdere clifflookouts en lopen meerdere kleinere trails langs de kust. Er zijn weer schitterende kleurencombo’s te zien, vooral in rainbowvalley. Gelukkig verklapt de naam ook niets :D. Op de cliffs heb je een perfect uitzicht op zee, die vandaag erg ruw is! Er vertrekken vandaag ook geen boten ivm het slechte weer. Uiteindelijk bij de Natural bridge aangekomen(dit stukje lijkt op de great ocean road van vorig jaar) zien we 2 walvissen! Ze zwemmen dicht langs de kant en kunnen ze dus ondanks de ruwe zee goed zien. Ook zien we hier een grote groep van(misschien wel 30) dolfijnen, jacht makend op visjes. Springend door de golven heen, wat een mooi plaatje! Misschien alvast een voorproefje voor morgen.

Na al het geloop zijn we moe en gaan we terug naar de camping, we besluiten rijst met kokosmelk te gaan koken en hierbij een aubergine met ui, knoflook en vissticks te eten. Heerlijke combo al zeg ik het zelf! Hierna lezen we nog wat in de tent en gaan lekker slapen!

Weer een bewolkte dag! Het moet niet gekker worden. Het regent niet en het is een goede temperatuur, nu nog hopen dat de tour doorgaat. We pakken al onze spullen in, want als het niet doorgaat vertrekken we direct naar het volgende plaatsje.

We rijden richting de stad en zien er een grote mensenmassa staan. We zijn nieuwsgierig en gaan direct kijken! Er worden pelikanen gevoerd, mooie grote beesten van zo dichtbij :D. Om 09.15 bel ik het bedrijf dat de tour verzorgd en ze hebben goed nieuws, het gaat door! Blij als we zijn nemen we alvast een voorproefje en rijden naar een lookout genaamd Red bluff. Het zicht is 100x beter dan gister, de wind is erg mild, en we zien nu ook volop walvissen spelen/zwemmen in het water. Ook zijn er weer dolfijnen in overvloed aanwezig, ze lijken in de golven te jagen! We lunchen met het uitzicht op zee en op de walvissen, wat een plek!

Om 12.20u staan we al klaar om op de boot te gaan, echter vertrekt deze pas om 13.00u, lekker op tijd! Ik begin trekjes van mijn vader/moeder te vertonen! Het wachten duurt lang, erg lang. En als bonus worden we nog bescheten door een pelikaan die niets vermoedend boven ons op een lantaarnpaal is gaan zitten. We maken ons snel schoon(want nu ineens mag wel iedereen aan boord) en haasten ons naar de boot, waar we dus nu als laatste aankomen. Er zijn maar een paar plekjes boven zegt de kapitein, wie wil daar zitten? Wij! Ik trek Scarlett mee en gaan naar boven, sorry kleine kindertjes, wij gaan voor :D!

De tour begint goed, na de ruige overgang van rivier naar zee te zijn gepasseerd zien we vrijwel direct een walvis. Niet 1 blijkt na een minuut, maar 3! Ze blijven op gepaste afstand van de boot(of andersom) en we zien ze zo nu en dan boven komen. Na een half uurtje begint hun gedrag te veranderen, ze worden nieuwsgierig en beginnen zich steeds dichterbij de boot te laten zien! Vanaf nu begint hun show, ze springen tot 3x toe met hun gehele lichaam uit het water! Wat vet, zelfs de kapitein is onder de indruk, want zo dichtbij de boot springen ze nooit! Hij heeft dit nog nooit meegemaakt zegt hij. En als zelfs de kapitein(die sinds 1992 al vaart) enthousiast wordt dan is het dus wel heel bijzonder! Ze springen nog wat op hun zij, draaien rondjes slaan met hun staarten en zijvinnen. Alles wat we kunnen wensen! En wat een foto’s die we hebben :D! Als ze voor de boot wat aan het spelen zijn meld er (alsof het allemaal niet genoeg is geweest) zich nog een groep van 20 dolfijnen, wat een combinatie is dit! De kapitein sluit dan ook af met de woorden: You guys had 1 lucky trip today! Nou ook dat is leuk om te horen!

Bij terugkomst zien we de achterklep van de auto openstaan! Oeps! In de haast van de schoonmaak even vergeten :D! Gelukkig kan je hier iets achterlaten zonder dat er iets gejat wordt(zou ik normaal dan zeggen), maarja die vlieger gaat dus ook niet altijd op zoals je weten! Dit keer hebben de Aussies me niet teleurgesteld!

We rijden terug en blijven nog een nachtje op de paardencamping. Hier eten we de restjes van de dag ervoor nog op samen met de worstjes die van een stelletje hebben gekregen die ze niet meer wilden! Nou bedankt :D! Het is heerlijk! Ook genieten we(lees ik) van een potje rugby op de tv en gaan hierna lekker ons bedje in! Nog even een aar bladzijdes lezen en dan slapen!

Donderdagmorgen. We verlaten Kalbarri en weten eigenlijk niet wat we moeten doen. We gaan nog 1 maal naar het mooie uitkijkpunt waar we nu maar 2 walvissen ergens in de verte kunnen zien. Hier zitten we dan, nadenkend over de volgende stap. Alles naar het Zuiden toe is te nat en te koud en alles naar het Noorden toe hebben we al gezien.

Scar wordt het dan niet eens tijd voor een vakantie :D! Vele van jullie zullen nu zeggen, ho! Stop! Vakantie heb je al, maar wij noemen het een reis! En we gaan nu een vakantie in onze reis doen.. We kiezen iets goedkoops, iets waar iedereen al is geweest, maar iets wat wij toch ook willen zien! Bali! Vele van jullie zullen het al geraden hebben, want elke backpacker(zo willen wij ons dan weer niet noemen) gaat deze richting ooit op!

We besluiten het een en ander op te zoeken, we consulteren mijn maatjes Jack en Timo(die hier ook zijn geweest) en besluiten naar Bali te gaan. We vertrekken maandag de 17/07 en komen terug op 31/07, heerlijk even leven in luxe! Mede dankzij Jack(die de vluchten naar Bali en Lombok heeft opgezocht en de hotels op Gili T heeft opgezocht) en Timo(die alles kon aanraden/vertellen over Gili Air) hebben we onze reis zo snel in elkaar kunnen proppen. Ook al verschilden ze beide erg van mening wij hebben er veel aan gehad. Wij maken daarom een mix van beide!

De rest van de dag is het alleen maar rijden geblazen richting perth, want er moet nog veel worden geregeld voor de vakantie! We slapen op een gratis camping op 100km van Perth vandaan en dromen lekker over ons aanstaande nieuwe avontuur..

De volgende morgen zijn we er vroeg bij, we rijden richting Perth en gaan als eerste langs een cameraspeciaalzaak waar ik mijn sensor van mijn camera schoon ga laten maken. Bij aankomst vertel ik dat we maandag op vakantie gaan en dat ik de camera vandaag schoon wil hebben. De dame achter de balie zegt dat ze het gaat regelen en dat hij zeker weten vandaag klaar zal zijn! Prima! Dat is 1!

Ook regelen we een camping en toevallig(bij navraag) laat de campingeigenaar ook auto’s voor een langere tijd op de camping parkeren. Dit doet hij voor 25$ per week, terwijl de meeste bedrijven(op internet gezocht) tussen de 130/200$ voor 14 dagen vragen! En dat is nog niet alles(stemt van gaston van de postcodeloterij) de camping zit maar op 10km van het vliegveld vandaan, goedkoop taxiritje wordt dat :D!

We willen richting het centrum van Perth met de auto. Hier kunnen we geld omwisselen(we worden miljonairs!) en onze vliegtickets gaan boeken! Echter loopt dit niet zo gesmeerd.. De navigatie werkt niet mee, we rijden een aantal maal verkeerd! (jack lach maar eikel!) Uiteindelijk in de stad, 25$ voor een uur parkeren. Hoe we de parkeerplaats inrijden, rijden we hem direct ook weer uit! Belachelijk! We parkeren de auto(die ook kuren heeft, want hij schakelt soms niet meer(gebeurd wel vaker, alleen niet zo vaak als vandaag) bij een parkje en regelen onze vliegtickets vanaf daar.

Inmiddels is het 15.00u en gaan we de camera ophalen, de sensor ziet er weer prima uit! Tijd voor nieuwe foto’s :D! We proberen al het eten wat we nog hebben op te maken en maken een maaltijd met pompoen, rijst en vissticks.. Heerlijk! Hierna gaan we slapen :D

In de morgen doen we rustig aan en we lopen om 09.00u richting het treinstation, want na het fiasco van gister hebben we besloten met de trein te gaan. Een kleine 15min lopen en een retourtje voor ons beiden is maar 18$(hiervan kunnen we dus niet eens een uur parkeren:P). Het is een mooie, gezellige en schone stad. Heel anders dan we ons hadden voorgesteld, positief verrast! We winkelen wat, vooral eigenlijk windowshoppen want ja waar laat je al die nieuwe spullen?? De bekende zaakjes zijn aanwezig(net zoals in alle andere steden in de wereld). We kopen wel nog een harde schijf, voor als backup op de backup etc etc.. Ook wisselen we geld om(104$=1.000.000 Indonesische roepia) , wat ons nu dus echt miljonairs maakt! Als laatste printen we onze boardingstickets uit(want wie weet faalt de telefoon;)). Om 16.00u besluiten we te gaan en halen nog wat gehakt voor bij de pasta! Hierna lekker naar de camping en genieten van de heerlijke maaltijd die ik wederom heb gemaakt :D. Met volgevreten buikjes gaan we lekker slapen!

Vandaag zondag 16/07 gaan we ons klaarmaken voor onze vakantie, inpakken, wassen en de laatste dingentjes regelen. We worden vannacht om 04.00u met de taxi opgehaald, om 6.50u vertrekt onze vlucht :D we gaan relaxen!

Wees niet getreurd want de avonturen op bali ga ik natuurlijk ook bijhouden! :D

G'day Mates!

• 16 Juli 2017 - 08:39

Gerda:

Fijne vakantie op Bali!

• 16 Juli 2017 - 09:43

Padre:

Hallo lieverds,

Tjonge, niet te geloven wat een avonturen! Echter Jos en Scarlett jullie moeten mij toch iets uitleggen; vanwaar het enthousiasme bij het zien van een aantal guppy’s? Immers, in jullie voormalig appartement op de Bornerveld hadden jullie een aquarium vol van dit soort visjes en nu ineens zo enthousiast? Hier hadden jullie dus ook op kunnen besparen door geen boottocht te maken en misschien iets anders kunnen eten dan noedels met pindakaas, of zoiets. Ook hadden jullie hiermee een camping kunnen nemen waar je wél moet betalen.

Welja, nu ook nog even op vakantie? Ik begrijp dat dit Balie en Gili Trawagan is geworden omdat jullie je aan het vervelen waren. Snap ik, het is net alsof je thuis zit en naar het aquarium zit te kijken en je afvraagt: ‘Heeft het allemaal nog wel zin om zoveel moois mee te maken. We stoppen er mee en gaan echt op vakantie’.

Die secondaire arbeidsvoorwaarden van jullie toekomstige baas zijn bizar! Zal eens met mijn baas praten of hij ook zoiets kan regelen.

Welnu kinders wederom weer een prachtig verslag. Geniet van de welverdiende vakantie in Indonesië want jullie hebben het al zwaar genoeg. Hopelijk beleven jullie daar wel wat! ;-)

Dikke liefde van Padre

• 16 Juli 2017 - 09:45

Michelle:

Wat geweldig al die walvissen en dolfijnen!!!

En nu lekker genieten van jullie vakantie op Bali!!!

Enjoy!! :-D

• 16 Juli 2017 - 09:56

Judith B:

Fijne vakantie. Ook veel plezier daar dan maar.

• 16 Juli 2017 - 13:19

Annelies:

Hey lieverds,
    Gaan jullie maar lekker relaxen en van jullie vakantie genieten, dat hebben jullie echt verdiend na drie maanden te hebben moeten reizen in dat mooie Australië.
    Dikke kus voor allebei en ga lekker genieten.

• 16 Juli 2017 - 18:53

Je Zus En Larissa:

Tjee, dat klinkt weer even ellendig als al jullie andere verslagen!!
    Heel veel plezier op Bali in ieder geval, dan gaan je (schoon)pa&ma en je(schoon)zuster& jullie nichtje genieten van een klein heerlijk luxe weekje EFTELING!! Jullie mogen best wel een beetje jaloers zijn

• 18 Juli 2017 - 09:03

Jack:

Wat een verhalen weer allemaal... Gelukkig hebben jullie nu werk gevonden en hebben jullie nu de zekerheid die jullie nodig hadden. Voor een heerlijk salaris en een prima onderkomen. TOP

Ik ben zo benieuwd naar de foto's met die walvissen, ongelofelijk om dat mee te maken.

En JA, ik viel wel even van me stoel toen ik hoorde dat jullie op vakantie wilde gaan, want Poeh wat hebben jullie het zwaar gehad de afgelopen drie maanden... poeh poeh..
    Maar ik ben blij dat ik mijn steentje heb bij kunnen dragen door alles voor jullie op te zoeken, zal me baas minder leuk hebben gevonden, maar ach... vrienden gaan boven alles !

Ga er van genieten en ben benieuwd wat jullie er van vinden, al weet ik dat al natuurlijk haha, maar we doen gewoon alsof ik je nog niet heb gesproken en alleen je verslagen lees haha..

GENIET !!

XXX

• 23 Juli 2017 - 21:39

E A V D HEK:

HALLO KINDERS, JULLIE GAAN NU ECHT VAKANTIE VIEREN,WAT WAS HET DAARVOOR DAN REIZEN,JULLIE BELEVEN EN ZIEN NOG EENS WAT MAAR ER IS EEN SPREEKWOORD Wie verrre reizen doe kan veel verhalen.En dat doen jullie,Oma is er ook nog en wens jullie goede gezondheid toe en veel liefs van mij en dikke kus oma

• 04 Augustus 2017 - 12:44

Mary Zwaan:

Haha, geweldig verslag weer, ik lees het nu pas wij zijn ook op vakantie in het natte Nederland en hebben iedere keer geen wifi. Had al van Jack gehoord dat jullie op vakantie gingen hihi echt leuk. Inmiddels is die al weer voorbij en ga ik nu dat verslag lezen. Fijn dat jullie werk hebben gevonden en zo'n mooi huisje tot jullie beschikking krijgen. groetjes Mary