De 1ste loodjes wegen het zwaarst :D - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jos Heiden - WaarBenJij.nu De 1ste loodjes wegen het zwaarst :D - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jos Heiden - WaarBenJij.nu

De 1ste loodjes wegen het zwaarst :D

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

21 April 2017 | Australië, Darwin

Het valt ons allebei zwaar dat we ''afscheid'' moeten nemen van familie en vrienden, maar we hebben veel zin in ons avontuur. We zijn nog lekker gaan stappen, thuisbezoekjes gedaan, zijn lekker uit eten geweest en hebben nog de laatste uurtjes op de bank thuis gezeten bij familie. Toen moest het toch echt gebeuren, naar schiphol. Ook hier hoefden we ons niet alleen te voelen, want we hadden een hele escort bij ons. Toch viel het ons en de mensen die mee waren gekomen zwaar. Ik denk dat ze op schiphol nog nooit zoveel stoere mannen en vrouwen tegelijk hebben zien janken :D Aan de ene kant verdrietig, maar aan de andere kant ook het gevoel dat we ons erg gewaardeerd voelen! We verlaten Nederland met een lach en een traan en beginnen ons avontuur met zijn 3en (tyson telt natuurlijk ook mee :D)

De vliegreis verloopt eigenlijk perfect, de 1ste 12 uurtjes vermaken we ons prima met het kijken van films en zo nu en dan een slaapje tussendoor. Het was erg comfortabel, dit omdat we 3 stoelen hadden voor de prijs van 2! De 2e vlucht maken we beiden niets van mee, dit omdat we allebei de volle 5 uren slapen. Dit alles doen we zonder enig medicijngebruik (in mijn backpack vergeten :D).

Bij aankomst pakken we een taxi naar ons hotel en laten we ons informeren door de taxichauffeur waar we kunnen gaan kijken om een auto te kopen. Hij geeft wat handige tips en hier maken we dan ook zeker gebruik van. Eenmaal aangekomen gooien we de tassen neer en kunnen we lekker gaan genieten??!!

Man man man, wat zijn de 1ste dagen voorbij gevlogen en hebben we wat km's afgelegd om een huis (lees auto) te vinden. Uiteindelijk besluiten we na een dag zoeken voor een gouden!! Nissan x-trail te gaan. We zijn er superblij mee en mogen hem maandag ophalen. Voor ons begint het avontuur dan pas echt!

Ook hebben we in de tussentijd een gezamenlijke (ja, dat durven wij) bankrekening geopend. Een Australisch rijbewijs(zie foto's) mocht hierbij ook niet ontbreken, want ja dat is verzekeringstechnisch dan weer beter. Hiervoor hebben we dan wel weer 2,5u bij het gemeentehuis moeten zitten.. Wat een gedoe en wat een regeltjes allemaal.

Al met al een hoop gedoe! Vandaag (voor ons zaterdagochtend 08.30u op dit moment) nog even wat kleine dingentjes regelen voordat we lekker kunnen ontspannen. Lekker op ons handdoekje langs het strand en in de middag genieten van een festival (zelfs met dj :D) naast ons hotel!

Oja en dan even dit nog! Darwin is een stad, gelukkig niet te groot en te druk met veel Aboriginals die elkaar regelmatig de hersens inslaan! Als toerist heb je er weinig last van, alleen is het wel weer elke keer een verassing wat ze nu weer aan het doen zijn. Ook zijn er vleermuizen(fruitbats) van de partij. Een verdwaalde possum in de stad (overdags in de boom zien chillen) en natuurlijk onze schreeuwlelijkerds de kaketoes mogen niet ontbreken. Van de natuur verder nog weinig gezien, maar dat komt nog!

Tot de volgende keer,

Dag vriendjes en vriendinnetjes en natuurlijk Familie! :D

• 22 April 2017 - 07:48

Gerda:

Nou, goed voor elkaar zo! Ook een toffe auto.Ga genieten van jullie avontuur!! Leuk om jullie zo te volgen.

• 22 April 2017 - 08:56

Padre Van Der Heiden:

Ik heb begrepen dat de plek van jullie afscheid op Schiphol afgezet werd met zo'n 'plastic schraag' met de tekst; 'Caution wet floor'.
    Mochten jullie even weer lekker willen janken ga er dan voor zitten en lees onderstaande Lyric van Cat Stevens (Hup Jos!)

"Father And Son"

[Father]
    It's not time to make a change
    Just relax, take it easy
    You're still young, that's your fault
    There's so much you have to know
    Find a girl, settle down
    If you want you can marry
    Look at me, I am old, but I'm happy

I was once like you are now, and I know that it's not easy
    To be calm when you've found something going on
    But take your time, think a lot
    Why, think of everything you've got
    For you will still be here tomorrow, but your dreams may not

[Son]
    How can I try to explain, when I do he turns away again
    It's always been the same, same old story
    From the moment I could talk I was ordered to listen
    Now there's a way and I know that I have to go away
    I know I have to go

[Father]
    It's not time to make a change
    Just sit down, take it slowly
    You're still young, that's your fault
    There's so much you have to go through
    Find a girl, settle down
    If you want you can marry
    Look at me, I am old, but I'm happy

[Son]
    All the times that I cried, keeping all the things I knew inside
    It's hard, but it's harder to ignore it
    If they were right, I'd agree, but it's them they know not me
    Now there's a way and I know that I have to go away
    I know I have to go

Geniet van alle momenten!

Dikke liefde van Padre

• 22 April 2017 - 09:10

Annelies:

Ha lieverds,
    Autootje (huis) ziet er goed uit, zal beter slapen als jullie vorige auto.
    Geniet nog lekker even van jullie hotel en je lekkere bed en maandag kan jullie avontuur beginnen.
    Fijn om jullie zo te kunnen volgen, kunnen we weer een beetje meereizen.

Dikke kus xx

• 22 April 2017 - 12:06

Marlon Barth:

Geweldig! Veel plezier samen en wij wensen jullie het allerbeste en veel liefde toe.

• 22 April 2017 - 12:14

Zuster:

He daar,

Zo te zien hebben jullie het goed voor elkaar! Fijn dat nu alles geregeld is. Welterusten vast voor straks. Hopelijk morgen voor jullie een 'luie' zondag! En maandag een waanzinnige start van jullie jaloersmakende avontuur!

X Jose en Larissa

• 23 April 2017 - 18:27

Mary Zwaan:

Hey, wat leuk dat je een blog bij gaat houden, kunnen we jullie toch een beetje volgen. Fijne auto, kan je ook lekker in slapen als het regent of koud is. Heel veel plezier met dit grote avontuur.x x